2012. március 4.

Fügelekvárral töltött teasüti teljes kiőrlésű liszttel


A klasszikus teasüti receptet egy picit átalakítottam, mert kíváncsi voltam, hogy működik e teljes kiőrlésű liszttel és nyírfacukorral. Nem túl meglepő módon, működik...:) Igaz, hogy nehezebben kezelhető, nem is tudtam habzsákból kinyomni, kézzel formáztam meg a kis lapokat, ez szerintem meg is látszik a külalakjukon, úgyhogy ez most a ronda de finom tipikus esete. Viszont finom lett nagyon, de hagyni kell egy napig pihenni őket, hogy a lekvár nedvességét beszívja a tészta, mert akkor kapja meg az igazi teasüti állagot.


Hozzávalók
  • 16 dkg vaj 
  • 15 dkg nyírfacukor porrá darálva
  • 6 tojás sárgája
  • 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 citrom héja
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • egy fél üveg fügelekvár
  • 5 dkg feketecsoki 


 A tésztához a puha vajat keverjük habosra a cukorral. Ezt a legegyszerűbb egy konyha robotgépben megtenni. Ha ez kész, folyamatosan adagolhatjuk hozzá a tojássárgáját, majd ha egyenletesen elkeveredett, akkor a lisztet is. Keverjük jó sokáig, hogy biztos ne maradjanak benne csomók. A végén hozzákeverhetjük a citromhéjat és a vanília aromát is. Utána vagy kézzel formázzunk belőle apró, 100-as méretű golyókat, majd lapítsuk ki őket a tepsiben, vagy habzsákból nyomjuk ki őket, és szintén lapítsuk le egy kicsit. 180 fokos sütőben max. 10 perc alatt süssük meg, csak amíg meg nem pirul a széle. Amikor kihűlt, kenjük meg fügelekvárral és tapasszuk össze őket, majd a tetejét olvasztott csokival vonjuk be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.