2012. március 4.

Mrs. Lipton kiváló meggyes lepénye


Az eredeti recept nem tőlem származik, mandulasarok blogján olvastam, és már akkor odavoltam tőle, és eldöntöttem, hogy ezt nekem egyszer MUSZÁJ megsütnöm :) Igazi Csengetett, mylord? rajongó lévén ez életem egyik legmeghatározóbb pillanatává lépett elő, amikor életemben először megkóstolhattam, hogy milyen is lehetett Mrs. Lipton híres meggyes lepénye :) A válasz egyszerű: finom. Kívül ropogós, belül puha, meggyet viszont még tehettem volna belőle, hiszen Ivy is megmondta, hogy az benne a legjobb. Nem lett olyan szép magas, mint Mrs. Liptonnak, de majd szorgosan gyakorolok, hogyan lehetne még jobbá tenni ezt az alapvetően szuper receptet. 



Hozzávalók
  • 20 dkg vaj 
  • 20 dkg cukor
  • 4 tojás
  • 20 dkg liszt 
  • fél tk sütőpor
  • 10 dkg darált mandula 
  • 250 dkg meggy 
  • 2 ek barnacukor

A vajat habosra keverjük a cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat. Belekeverjük a sütőporos lisztet, a mandulát és a kimagozott, félbevágott meggyet. Egy kivajazott, kis átmérőjű, kerek formába kanalazzuk a tésztát és 180 fokon kb. 1 óra alatt megsütjük. Én a légkeveréses sütőben néha átváltottam az alulról sütés funkcióra, hogy szépen megemelkedjen, de óvatosan, nehogy odakapja az alját. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.