2011. június 27.

Teljes kiőrlésű fahéjas - banános csiga

 

Sajnos nem teljes mértékben teljes kiőrlésű, mert van benne finomliszt is, bár csak egyharmada a tésztának.Valamiért nem merek csak teljes kiőrlésűből dolgozni, bár az élesztő jó levegősre felfújta, de mindig félek, hogy túl sűrű lesz a tészta, ha csak teljes kiőrlésűt rakok bele. Eredetileg a tésztába szerettem volna a banánt beledolgozni, de túl lágy lett volna, ezért a töltelékbe került. Tulajdonképpen lehet, hogy jobb is így, mert jobban érezni az ízét. Nincs benne túl sok cukor, bár a banán is számít azért valamennyit, úgyhogy édes szájúaknak plusz cukor, vagy utólagos édesítés kellhet.


Hozzávalók
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 25 dkg Graham liszt
  • 20 dkg simaliszt
  • 10 dkg cukor 
  • 4 dl tej
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 csomag instant élesztő 
  • 1 csipet só
  • 3 banán
  • 2 evőkanál őrölt fahéj 
  • 1 tojás a kenéshez
A a tejet a cukorral és a vajjal felrakjuk egy lábosban melegedni nagyon kis lángra. Nem szabad felforralni, csak melegíteni akarjuk, hogy a vaj és a cukor elolvadjon. Közben kimérjük a lisztet és összekeverjük a csipet sóval és az élesztővel. Én kenyérsütő gépben szoktam dagasztani, most is ezt használtam, a lisztes keveréket pedig beleöntöttem a keverőbe. Amikor a tej kész, egy felvert tojást belekeverünk, majd az egész keveréket a liszthez adjuk, és összeállítjuk a tésztát. 
Amíg dagaszt a gép, villával összenyomkodjuk a banánokat és elkeverjük a fahéjjal. Én adtam hozzá egy kis édesítőt is, mert a banán elég éretlen volt. A tésztát jó szélesre kinyújtjuk lisztezett felületen, és rákenjük a tölteléket. A hosszabbik oldalon kezdve feltekerjük az egész tésztát, és kb. 2 centis csíkokra vágjuk. Tepsire tesszük őket, megkenjük a másik felvert tojással és 200 fokra betesszük sülni. Kb. 15 perc alatt szépen megsülnek. Hagyjuk kihűlni és utána már ehető is! :) 

1 megjegyzés:

Ha ízlett, kommentelj! / Make a comment if you liked it.